Karayolu Taşımacılığı
Karayolu taşımacılığı Türkiye’nin dış ticaret taşımalarında değer bazında ikinci sırayı almaktadır. Karayolu taşımacılığının ithalattaki payı son 10 yıllık dönem içerisinde 2018 yılına kadar azalma eğilimi gösterirken 2020 yılında %21,14’e yükseldi, 2021 yılında ise %20,79’a indi. Bu rakam 2022 yılında ise %20,17 oldu. 019 yılında %30,36’ya, 2020 yılında %31,61’e yükselirken 2021 yılında karayolunun ihracattaki payı bir miktar düşüş göstererek %30,85 oldu. 2022 yılında ise bu rakam %31,27 oldu.

Karayolu İhracatında İlk 5 Ülke.
Karayolu taşımacılığının ithalatta 2012-2022 yılları arasındaki son on yıllık dönemde en düşük oranı %17,88 ile 2018 yılındadır. İhracatta da %28’lik oran ile 2018 yılında benzer bir tablo göze çarpmaktadır. Karayolu ile ihracat taşımalarında en yüksek değer %35,66’lık oran ile 2013 yılındadır. 2022 yılında ise karayolu taşımacılığının ihracatta değer bazında payı %31,27 oldu.

Türkiye karayolları ve uzunlukları.
Karayolunda ithalat taşımalarına bakıldığında son on yıllık dönemde en yüksek değere 2021 yılında %21,14’lük oran ile erişti. Türkiye’nin dış ticaretinde karayolu ile yük taşımacılığının ağırlık bazında ithalattaki payı 2022 yılında %7,10 oranında, ihracattaki payı ise %18,28 oranında gerçekleşti. Karayolu taşımacılığının ağırlık bazında ithalatta 2012-2022 yılları arasındaki son on yıllık dönemde payının en fazla 2022 yılında, en az ise %3,72’lik oran ile 2016 yılında olduğu görülmektedir.
Kaynak: Utikad Lojistik Raporu 2022
Share
Writer
Turkish Export digital platform TR-EX is a new and extraordinary business model that takes into account the export-oriented supply and demand balance.